Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nin 2024 yılı Olağan Mali Genel Kurul Toplantısı, “İhracatın Yıldızları Ödül Töreni”ne de ev sahipliği yaptı. Türkiye’nin 2024 yılında gerçekleştirdiği 6 milyar dolarlık yaş meyve sebze ve meyve sebze mamulleri ihracatının yüzde 22’sini gerçekleştirerek ülkemize 1 milyar 314 milyon dolar döviz kazandıran Ege Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, bu başarıya en büyük katkıyı sağlayan 45 üyesini gecede ödüllendirdi.
2023 yılında gösterdiği ihracat başarısıyla geçtiğimiz yıl 3.lük ödülünü kazanan Nazilli’nin yaş meyve sebze ve meyve sebze mamülleri ihracatındaki yüzakı ENJOY TRADE, ‘2024 Yılı Yaş Meyve Sebze Sektöründe 5 Milyon Dolar Üzeri İhracat Kategorisi’nde ödüle layık görülen marka oldu.

“AMACIMIZ ÖDÜL DEĞİL; ÜLKE EKONOMİSİNE, TARIMINA KATKI SAĞLAMAK”
Nazilli’nin bu alandaki gururu olan Enjoy Trade’in başındaki isim Yasin Karaca, Gazete NAZİLLİ’ye yaptığı açıklamada, amaçlarının ödül toplamak değil, ülke ekonomisine katkı sağlamak ve ticareti geliştirmek olduğunu ifade ederek, “Bereketli topraklara sahip ülkemizde yetişen tarım ürünlerini dünyanın dört bir tarafına ihraç etmeye, ülke tarımına katkı sağlamaya devam ediyoruz. Bundan sonraki süreçte de yurt dışındaki yeni yapılanmamız ve ofislerimizi artırarak ihracatımızı sürdüreceğiz inşallah.” dedi.
Müşteri ağı genişledikçe ürün çeşitliliğinin de arttığını dile getiren Karaca, “Bu yıl yeni segmentimize giren ürünlerden, örneğin tropik ürünleri yurtdışı ofisimize ithal edip oradan farklı farklı ülkelere dağıtımını yapıyoruz. Nasip olursa ilerleyen süreçte bu ürünlerin direkt olarak ülkemize sevkiyatını sağlayacağız. Bunun haricinde yine Balkanlar, İran ve Mısır taraflarından tarım ürünlerini alıp ihracatını gerçekleştirmek ve yanı sıra kış döneminde daha erkenci çıkan ürünlerin ülkemize ithalatını sağlama çalışmalarımız da sürüyor.”

“KONTROLSÜZ ÜRETİME DİKKAT”
Karaca, “Bakın, ejder meyvesi ve diğer tropikal meyveler ülkemizde kademe kademe üretilmeye başlandı. Ben bunların daha kontrollü ve ülke içinde tüketilecek kadar üretilmesinden yanayım. Çünkü bundan 6-7 yıl önce sebze grubundaki ürün seralarının sahipleri, ‘para kazanamıyoruz’ diyerek muza döndüklerinde, evet muz çok pahalıydı ama bir anda muz fiyatları pazarın olmazsa olmazı domates, salatalık fiyatının altına geriledi. Yani kontrolsüz üretim de çok sağlıklı değil. Çünkü çiftçiler bu kez de yaptıkları yatırımların kredileri altında kalıyor ve zarar görüyorlar.” şeklinde konuştu.
BLUEBERRY… BOLCA TÜKETİN
Hem ihracatın hem de tüketimin zirvesindeki trend ürünün ‘Blueberry’ olduğunu belirten Yasin Karaca, vitamin ve mineral bakımından zengin içeriğe sahip bu meyvenin bolca tüketilmesi tavsiyesinde bulundu.